נשלל רישיונו הרפואי של רופא שקרא להפר את ההנחיות

צבי טסלר 2 Comment on נשלל רישיונו הרפואי של רופא שקרא להפר את ההנחיות

ד״ר אבני פרסם מאמרים שונים, ביניהם, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, כמו גם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הבריאות מודיע על ביטול רישיונו של ד"ר אריה אבני מלעסוק ברפואה לצמיתות, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את ערעורו.

השופט נמרוד פלקס דחה ב-20.7.22 את ערעורו של ד"ר אריה אבני על ביטול רישיונו לעסוק ברפואה שהיה רופא מורשה ובעל תואר מומחה בכירורגיה כללית.

ד״ר אבני מפרסם מאמרים שונים, ביניהם, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, כמו גם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.

אבני טען בבית המשפט להגנתו שהוא פועל במסגרת חופש הביטוי ומטרתו לעזור לציבור ולהציל את המטופלים מפגיעתן של תרופות ומנזקיהם של חיסונים, כמו אוטיזם, סרטן ומחלות רבות נוספות.

ועדת המשמעת של משרד הבריאות המליצה ב – 16.2.21 על התליית רישיונו לשנתיים, אך השופט בדימוס סטרשנוב, אליו הואצלו סמכויות שר הבריאות, לא קיבל את המלצת הוועדה וביטל את רישיונו לצמיתות. הרופא ערער לבית המשפט המחוזי, אולם, כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי אכן ראוי היה לשלול את רישיונו לצמיתות בגין התנהגות שאינה הולמת רופא.

בית המשפט הגדיר את הגבול בין חופש ביטוי לגיטימי לבין התנהגות בלתי הולמת: "יש להבחין בין הבעת דעה, לבין הסתה, תוך ניהול מסע השמצה כנגד גורמי הרפואה, בכדי לנסות להניא את הציבור מלפעול בהתאם לאותה הנחיה. רופא הבוחר לנהל מסע דה לגיטימציה מעין זה מוציא עצמו מהכלל, ונוהג באופן שאינו הולם רופא מורשה. ונשוב ונאמר – הבעת דעה, בהחלט כן; ניהול מסע שיסוי וביזוי, כנגד חבריו הרופאים, תוך ניסיון להטות עת דעת הציבור ולהניאו מלפעול בהתאם להמלצות רשויות הרפואה, בהחלט לא".

עוד הוסיף: "ביקורת על הנחיות והחלטות מערכת הבריאות והעומדים בראשה היא ככלל לגיטימית, אך זאת עת הדברים נאמרים בלשון מנומסת, ומתבססים על עובדות אמת, כדי שהביקורת תשמש מנוף לשיפור תפקודו של הגורם המבוקר, ולא כלי להכפשתו".

בסיום דבריו כתב השופט פלקס: "מתן הכשר למערער להמשיך ולהחזיק ברישיון רפואה, בעודו ממשיך בדרכו, ובפרט מטיף להפרת ההנחיות הרפואיות הניתנות בידי הגורמים המוסמכים, אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי, ואף עלולה להוביל להטעיית הציבור, בכך שיסבור שתפיסותיו הבריאותיות של המערער עולות בקנה אחד עם הסטנדרטים הרפואיים המקובלים".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה אחרי הסיפור עם ביה"ס של ד"ר רוזנטל לא, ויש עוד כמה שכרגע מתנהל נגדם משפט. החלטה מסוכנת לדעתי. יש אמירות ומעשים הרבה יותר מקוממים של הרבה אנשי מקצוע ורשיונם לא נשלל מהם. רופאים שממליצים על הפלות על כל פיפס קטן לא יותר מסוכנים ממי שלא מאמין בחיסונים??? ועוד כהנה